2010. március 28., vasárnap

Project Week
Green Scool in Bali
2010. márcuis 20-28.

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer öt UWCSEA diák: egy Malajziából (Jing), egy Koréából (Chloé), egy Amerikából (Allen), egy Norvégiából (Alf) és egy Én. Egy napon elhatározták, hogy felkerekednek és Bali szigetére repülnek...

Célállomásunk Greenschool volt, ami egy fiatal nemzetközi iskola... pusztán bambuszból építve. Csak és kizárólag. Beleértve a pottyatós vécéket, az osztálytermeket falak nélkül, a tetőt, a tornacsarnokot, a hidat, mindent. Pillanatnyilag 150 diákjuk van ovistól kiskamaszig, de tervezik az iskola kibővítését.

Hát ide érkeztünk, majd beköltöztünk bambuszjutáinkba... a kígyók skorpiók gekkók hangyák csótányok darazsak és mindenféle egyéb bogarak mellé. Légkondi nélkül. Falak nélkül. Moszkítóirtóval és generátoros zseblámpával. Volt néhány álmatlan éjszakánk... De végül megtanultuk, hogy a pókok a barátaink, a többiek meg nem bántanak, ha mis sem piszkáljuk őket. Szelaví.

De térjünk a tárgyra. Azért mentünk, hogy segítsünk a tanításban és mi is megtanuljuk, hogyan lehet zölden élni. Úgyhogy locsoltunk, kapáltunk, ültettünk, trágyébanturkáltunk, rajzoltunk, batikoltunk, ovisokkaljátszottunk, asztalteszkábáltunk, táncoltunk, jógáztunk, röplabdáztunk. Huh. Busy week volt. Végül belezuhantuk a bambuszágyainkba, már nem zavartak a körülöttünk mászkáló ízeltábúak. "Egyesültünk a természettel", ahogy Mr Ronald Stones, az intézmény egyik feje megjósolta.

Megszerettük a Greenschoolt, akármilyen nehéz volt megszokni a jeges zuhanyokat és az izzasztó napokat. Meglátogattunk néhány tanárt, akik nagyonnagyon kedvesek és vacsival vártak minket. Kivéve a kanadai fiatal "cseretanárt", akire egy picit rátörtünk az éjszaka közepén, de nem bánta. Tudniillik sok tanár a bambuszfaluban lakik, ami az ikola mellett található bambuszházakkal, bioültetvényekkel és satöbbivel. Váo.

De pénteken mennünk kellett. Úgyhogy mentünk. Nusa Duára. Hüpp. Egy félszigetre, ami Bali egyik "legluxusabb" helye... és találkoztunk Fennel, az indonéz ex-kolesztársunkkal, aki vendégül látott minket Novotel hoteljukban. Sajnos ő Ausztráliába költözött, úgyhogy csak a mi kedvünkért jött Balira családjával, máshogy nem találkozhattunk volna.

Így hatalmas reggeliket, ebédeket és vacsorákat ettünk, jetskiztünk, vitorláztunk, banánhajóztunk, masszázsra mentünk és a tengerben fürödtünk... Ááááh. Miért csak két napig?!

A búcsú szomorú volt: ki tudja, mikor találkozunk megint... marad a Facebook. Nemzetközi kapcsolatok...

Szóval így telt a hetünk Balin, a tanyai hangulattól az ötcsillagos hotelig. Hát, felejthetetlen, az egyszer biztos. Annyit tanultunk... remélem, sikerül a mi iskolánban is megvalósítani néhány ötletet a Greeschoolból.

Itt a vége, fuss el vége. Én futok a napozás utáni krémért.

1. jio tv for pc allows you to watch Live TV channels & past 7 days programs on any device, anytime.